EDUCAȚIE MEDIA


SABLON

BALINT MERCENARY TASK FORCE este o agenţie specializată în colectarea, difuzarea şi monitorizarea informaţiilor din domeniul securităţii, în organizarea de tabere de instruire, formare şi pregătire profesionalăcontinuă în jurnalism și comunicare, în selecţionare şi instruireaa reporterilor, cameramanilor, fotografilor, producătorilor, în activităţi specifice situațiilor excepționale, în tabere, sub genericul BOOT CAMPMEDIA HEST.

Conflictul se află în centrul societății umane și atîta timp cît oamenii s-au luptat între ei, cineva a fost acolo pentru a observa ceea ce se întîmplă și a transmite informații altor persoane. Aceste cursuri examinează o serie de probleme cu care se ocupă jurnalistul, cu un accent special pe punctul de vedere al jurnalistului, dar și prin discuții de literatură interdisciplinară și de cercetare academică. Scopul boot-camp-ului HEST este de a-i învăţa pe jurnalişti să evalueze riscul şi să se comporte corespunzător în cazul conştientizării unui pericol. Se urmăreşte sporirea capacităţii jurnaliştilor de a lua decizii, nu substituirea acesteia. Este esenţial ca intervenţiile umanitare în cazul unor calamităţi naturale să fie realizate în mod profesional, parcurgînd anumite etape pentru a creşte eficienţa (a acorda ajutor celor mai afectaţi, în bunuri, de care au nevoie reală) şi a minimaliza pierderile de resurse.

BMTF oferă servicii CAT: CONSULTANȚĂ, ANALIZĂ și TRAINING pentru jurnaliști, comunicatori, studenți și elevi, profesorii noștri lucrînd împreună cu Palatul Copiilor din Reșița, conștienți de necesitatea unei educații a tinerilor pentru media.

Statisticile oferite de indexul de Consum de Televiziune în România afirmă faptul că media timpului petrecut de români în fața televizorului este aproape dublă față de media globală, iar 1 din 5 persoane petrece între 4 și 6 ore zilnic în fața televizorului. Astfel 77% dintre consumatorii de TV din România se uită la buletinele de știri, urmați îndeaproape de cei care preferă televizorul pentru divertisment.

În acest context, considerăm că avem nevoie de tineri pregătiți, cu o educație media care să-i transforme în consumatori de presă avizați și informați. De aceea, susținem:

 — introducerea unui curriculum, care să aibă drept obiectiv formarea competențelor media, în contextul disciplinelor de studiu care permit interferențe și conținuturi de acest tip ( la limba și literatura română, limbi străine, istorie, discipline socio-umane, filosofie, sociologie, psihologie, cunoașterea genurilor jurnalistice, a trăsăturilor stilului jurnalistic/publicistic etc.);

— introducerea unor module care includ elemente de educație pentru comunicare și mass-media în orele de Educație Civică;

— formarea cadrelor didactice în domeniul numit generic educația pentru media, dezvoltarea unor cursuri opționale de educație pentru media sau introducerea acestei teme, prin intermediul specialiștilor, în cadrul cluburilor de jurnalism ale elevilor și studenților;

— realizarea unor parteneriate de colaborare între instituțiile media și unitățile de învățământ, urmate de activități, întîlniri, mese rotunde, forme diverse de colaborare;

— existența unui dialog constant între părinți, elevi, profesori și asociații/ONG-uri care au un astfel de obiect de activitate, în cadrul căruia pot fi dezbătute subiecte legate de mass-media, care să prezinte elevilor diferite perspective de abordare și interpretare;

— implicarea elevilor în activități extracurriculare relevante ce țin de educația pentru media.

În concluzie, să nu uitam ca principalii pași ce converg către o educație media, către o informare corectă a tinerilor țin atît de școală, cît și de traineri profesioniști, angrenați împreună în formarea abilităților media, refractari la ideile de mistificare și manipulare.

 


Tag-uri: EDUCATIE MEDIA, JURNALISM, MASS-MEDIA, PALATUL COPIILOR, PRESA, TRAINING, Frontline News

Copyright (c) 2013, M-SecurityNews
Realizare: LIDER DESIGN