Patru cupe și patru victorii, două la clasă și două în clasamentul general al Diviziei B, au plecat aseară, la Soceni, la cel care a dominat fără drept de apel cele două etape de Divizie secundă a Campionatului Național de Viteză în Coastă, derulate la Reșița: Cosmin Gruba, fiul campionului național din anii 80, Dan Gruba! Cosmin a urcat cei 4820 de metri ai traseului în 2:28,850, obținînd al 14-lea timp din cele două divizii cumulate, ceea ce spune foarte multe despre mîna acestui tînăr pilot, dar și despre mașina pe care o pilotează, un VW Golf IV, pe care îl pregătește singur în garajul său de la Soceni!
Un traseu de mînă, dar și de mașină, un traseu de viteză care te penalizează dacă iei piciorul de pe gaz, un traseu pe care Cosmin, timp de două zile, a urcat constant bine și foarte tare, depășind adversari care dispuneau de un material de concurs net superior. Cîteva exemple grăitoare: BMW 330CV, Mitsubishi Lancer Evo X, Ferrari 430 Challange. Doar Emil Nestor, la volanul unei mașini Radical RXC V8, cu motor de Formula 1, cu opt cilindri în V și 3000 de cmc s-a plasat înaintea lui Cosmin cu o secundă!
Fără sponsori, dar cu multă muncă și mult talent, Cosmin Gruba a demonstrat că la Soceni, într-un atelier, se poate concepe o mașină de competiții performantă! Sigur, e mult loc de mai bine, dar este nevoie de mulți bani, cam 1000 de euro pentru fiecare secundă coborîtă sub 2:25!
E mai greu să fii tată de pilot, spune Dan Gruba, nu mai vorbesc de emoțiile trăite de soția lui Cosmin, Simona! Tot acest melanj, de muncă, emoții, talent și pasiune dau, însă, naștere unui mare campion! El, Cosmin Gruba, este CAMPIONUL NOSTRU! Felicitări și Mulțumim!
După o pauză competițională de trei ani, sîmbătă s-a reluat celebra competiție de viteză în coastă de pe Valea Domanului, unde pe 1 și 2 iulie s-a desfășurat Etapa a 4-a a Campionatului Național- Dunlop, în Diviziile A și B. Etapa de la Reșița este denumită, din acest an, datorită tenacității campionului Lucien Hora, Memorialul Werner Hirschvogel, o legendă a sportului cu motor din România, multiplu campion național și maestru al sportului atît la automobilism viteză, dar și la motociclism, viteză pe circuit. 52 de ani închinați sportului cu motor!
63 de piloți s-au aliniat la startul manșelor de antrenament. 43 în Diviziz A și 20 de piloți tineri, sau cu mai puține resurse materiale, în Divizia B, divizie secundă care, iată, reapare în calendarul Federației de specialitate după exact 30 de ani de absență. În 1987 alergau în CN de raliuri, 100 de echipaje în prima divizie și altele 124 în Divizia secundă. Dar, erau alte vremuri, iar automobilismul competițional era sport de masă!
Cursa de pe Valea Domanului a fost dominată de Andrei Dumitrescu, la volanul unui monopost Tatuus, care a obținut 2:07,597 – foarte aproape de recordul absolut al Coastei lungi, de 2:06,683, obținut la 1 iulie 2012 de Lucien Hora la volanul monpopostului Lola 3000! -, urmat, la 9 sec. De campionul en-titre Bogdan Cuzma și de Paul Andronic, ambii la volanul unor Mitsubishi EVO.
Și pentru că scriam de Dan Gruba, tatăl excelentului Cosmin!, trebuie să remarc dominația dinastiilor de piloți în CNVC: Așadar, Cosmin este fiul lui Dan, Petru și Florentina Iovan, care au concurat tot în Divizia B, sînt copiii pilotului reșițean Petru Iovan, Dan Andronic moștenește pasiunea și talentul tatălui său, regretatul Horia, Adi Iliescu a venit însoțit de Sorin, care a muncit pe brînci la reglaje și setări, iar cîștigătorul absolut al Coastei, Andrei Dumitrescu, este fiul lui Radu – de trei ori campion național pe vreme cînd era student la Politehnică -, prezent la cursă, și nepotul celebrului Marin Dumitrescu, care la 98 de ani a participat, săptămîna trecută, la Sinaia, la un raliu al seniorilor! Nea Marin, care superb se auto-definea ca fiind oltean din naștere, bucureștean prin adopțiune și clujean prin afecțiune, a fost 30 de ani campion al României!
Dar, aș fi vorbit astăzi de dinastii și moșteniri dacă la cursa de duminică nu ar fi fost prezentă și Conny Hirschvogel? Fiica uriașului campion bănățean i-a înmînat lui Andrei Trofeul Werner Hirschvogel!
Hirschvogel a fost arhitectul echipei reșițene de mai tîrziu, fiind cel care i-a crescut în acest sport pe Lucien Hora și Mircea Pădurean.
Mulțumim Werner că ai vegheat, de acolo, de sus, pentru ca acest concurs să iasă bine, a spus în finalul festivității de premiere, cu ochii în lacrimi și cu vocea gîtuită de emoții, campionul Lucien Hora, cel care a luptat din greu pentru această competiție, a tuturor reșițenilor!